Autorem wszystkich rzeźb w kościele jest Artur Lubos z Tarnowskich Gór. Prace artysta wykonał w znanej od wieków formie plastycznej – majolice. Jest to odmiana wyrobów fajansowych o szkliwie cynowym, wzorowanych na ceramice wschodniej perskiej i syryjskiej, która przez świat muzułmański zagościła w Europie już w XIV wieku. Po raz pierwszy technikę majoliki zastosowano w rzeźbie we Florencji w drugiej połowie XV wieku. Autor kościelnych płaskorzeźb użył do nich białej gliny z Lipin (Świętochłowice). Rzeźby po modelowaniu wypalano i patynowano, a następnie szkliwiono i ponownie wypalano, nakładając cienką warstwę złota. Rzeźby harmonizujące z kolorem klinkieru ubogacono elementami dekoratorskimi odlanymi z brązu.

O poświęceniu kościoła informuje nas zwornikw głównym wejściu z herbami miasta i Ojca Świętego bł. Jana Pawła II. Drzwi odlane z brązu podzielone są na cztery skrzydła. Zdobią je płaskorzeźby świętych i błogosławionych polskich: od lewej – Wojciecha, Stanisława, Jana Kantego i Stanisława Kostki; w drugim skrzydle – Wincentego Kadłubka, Czesława, Jana Sarkandra i Andrzeja Boboli; w kolejnym – Jadwigi Śląskiej, Jacka, Rafała Kalinowskiego i Karoliny Kózkównej; i w skrzydle po prawej stronie – Kingi, Jadwigi Królowej, Alberta Chmielowskiego i Maksymiliana Marii Kolbego. W kruchcie majolikowe rzeźby świętych Judy Tadeusza i Antoniego z Padwy. Nad drzwiami trójdzielny witraż autorstwa Wiktora Ostrzołka, przeniesiony ze starej kaplicy. Witraże nad wejściami: po lewej stronie artysta przedstawił scenę Bożego Narodzenia, po prawej Nawiedzenia, zaś w centralnej kwaterze umieścił symbole pokoju i łaciński napis PAX (pokój).

Uchwyty drzwi stanowią odlane w brązie przenikające się 3 ryby. W prawym bocznym wejściu rzeźby świętych Piotra i Pawła. Wejście po lewej stronie zamknięte.

W prezbiterium szczególną uwagę zwraca witraż autorstwa Wernera Lubosa, będący nawiązaniem do ikony Trójcy Świętej Rublowa (spotkanie 3 mężów pod dębem Mamre u Abrahama). Rzeźba Matki Bożej Królowej Pokoju (dzieło Artura Lubosa) stopami dotyka kuli ziemskiej. Tabernakulum z brązu w kształcie kamiennych tablic danych Mojżeszowi przez Boga Jahwe na górze Synaj. Zachowano hebrajski podział zapisu przykazań na tablicach (po 5 na każdej z nich). Tabernakulum nawiązuje do symboliki przenikania się Starego i Nowego Przymierza. Bóg Ojciec jawi się jako prawodawca przykazań, Jezus Chrystus zaś podaje wypełnienie Starego Prawa w przykazaniu miłości Boga i bliźniego, zostawiając się nam w Najświętszym Sakramencie. W ołtarzu głównym majolika – scena Wieczernika Zesłania Ducha Świętego. W ambonie rzeźba Mojżesza pod krzakiem gorejącym, który chociaż niewprawny w mowie ma prowadzić lud. Scena ta kładzie akcent na Boże działanie, a nie na mówiącego w liturgii słowa. Chrzcielnica z motywem Chrztu Pana Jezusa w Jordanie. W niszach wota dla Matki Bożej.

Na ścianach majolikowe płaskorzeźby: sceny z życia Maryi w ujęciu jej współuczestnictwa w historii Zbawienia. Od lewej strony prezbiterium występują kolejno: Zwiastowanie, Nawiedzenie, Narodzenie Pana Jezusa, Pasterze u żłóbka, Pokłon 3 Mędrców, Ucieczka do Egiptu, Powrót do Nazaretu, Ofiarowanie w Świątyni, Symeon, Prorokini Anna, W drodze do Jerozolimy, Odnalezienie w Świątyni, Życie ukryte w Nazarecie, Cud w Kanie Galilejskiej, Matka i Bracia czekający na Jezusa, Spotkanie z Synem na Drodze Krzyżowej, Maryja pod Krzyżem i Pieta. Na emporze chórowej majolikowa “krocząca” Droga Krzyżowa o długości 16 metrów.

ORGANY

Organy zostały zbudowane przez firmę organmistrzowską Kamińscy z Warszawy. Projekt organów wykonał Pan Prof. Julian Gembalski z Katowic. Organy liczą 31 głosach. Organy są w pełni mechaniczne. Poświęcono je w listopadzie 2009 roku. W szafach organowych znajduje się 2116 piszczałek.

Pod emporą płaskorzeźby: po prawej Jezusa Miłosiernego i po lewej św. Ojca Pio. Pod kamieniem węgielnym kamień z groty Zwiastowania z Nazaretu. W wejściach bocznych witraże Wiktora Ostrzołka, wykonane w Krakowskim Zakładzie Witraży z 1973 roku, przeniesione ze starej kaplicy. W oknach górnych Droga Krzyżowa, poniżej wyobrażenia uczynków miłosierdzia względem ciała. W ścianie głównego wejścia witraż z tematyką inspirowaną encykliką “Redemptoris Mater” bł. Jana Pawła II. Maryja idąca z nami jako pierwsza w pielgrzymce wiary ukazana jest jako Niewiasta Kościoła. Na dole witrażu górnik i kolejarz – przedstawiający grupy zawodowe parafii. Wokół Maryi patronowie Europy: Cyryl i Metody, Benedykt, Katarzyna ze Sieny i Brygida.

W obejściu kościoła głaz narzutowy wydobyty z ziemi w czasie kopania fundamentów.

SCENY MAJOLIKOWE OKALAJĄCE KOŚCIÓŁ
(od lewej)

ZWIASTOWANIE

NAWIEDZENIE

NARODZINY

PASTERZE W ŻŁÓBKU

POKŁON TRZECH MĘDRCÓW

UCIECZKA DO EGIPTU

POWRÓT DO NAZARETU

OFIAROWANIE W ŚWIĄTYNI

SYMEON

PROROKINI ANNA

W DRODZE DO JEROZOLIMY

ODNALEZIENIE W ŚWIĄTYNI

ŻYCIE UKRYTE W NAZARECIE

CUD W KANIE GALILEJSKIEJ

MATKA I BRACIA CZEKAJĄCY NA JEZUSA

SPOTKANIE MATKI Z SYNEM W CZASIE DROGI KRZYŻOWEJ

MARYJA POD KRZYŻEM

PIETA